Tuesday, February 15, 2011

| Maulidur Rasul |

Bismillahirrahmanirrahim..
Salam ukhwah dan selamat tengahari ^^
sebenarnye tgh menghilangkan kinchou ( nervous ) nk exam kjap lagi..
jd amik mase sikit utk menaip..
hari ini.. 12 Rabiul-awal 1432 H... tanggal kelahiran junjungan besar Nabi Muhammad saw...
Selawat dan salam ke atas baginda

malam td menyaksikan yuki (salji) turun dgn galak di hampir seluruh kawasan Jepun..
Subhanallah! terima kasih Ya Allah, kerana memberi peluang pada hambaMu ini utk menikmati salah satu nikmat agungMu, yg ku yakin mampu menundukkan lagi diri ini padaMu..
Subhanallah!

"Ya Tuhan kami, tidaklah Engkau menciptakan semua ini sia-sia, Maha Suci Engkau, lindungilah kami dari azab neraka," [3:191]

berbalik pada Maulidur-Rasul... cuba kita tanye diri kita... ( termasuklah hamba yg menaip ini), sayangkah kita pada Rasulullah? rindukah kita utk bertemu dgn baginda? di manakah tempat Allah dan RasulNya di hati kita..? Astaghfirullah...
sedangkan Rasulullah? bagaimana perasaan baginda terhadap kita umatnya??

Pernah satu ketika, sedang Rasulullah berkumpul di dalam satu majlis bersama para sahabat, tiba-tiba bergenang air mata Baginda Rasulullah s.a.w. Para sahabat gelisah melihat sesuatu yang tidak mereka senangi di wajah Rasulullah. Bila ditanyakan oleh Saidina Abu Bakar, baginda mengatakan bahawa baginda terlalu merindui umatnya di akhir zaman yang disebut–sebut sebagai ikhwannya. Para sahabat merasa iri hati, hinggakan Saidina Abu Bakar bertanya, “Bukankah kami ini ikhwanmu?Tidak, Abu Bakar, kamu semua adalah sahabat-sahabatku,kata Rasulullah. Ikhwanku itu,menurut Rasulullah s.a.w, adalah mereka yang belum pernah melihatku, tetapi mereka beriman dan mencintaiku. Aku sangat rindu untuk bertemu mereka.

Ya Allah.. berjurai air mataku pabila membacanya.. hanya Allah yg tahu betapa kasihnya baginda kepada umatnya walaupun belum pernah bersua muka..

Baginda juga pernah bersabda: 
" Orang yang paling dekat denganku pada hari kiamat adalah mereka yang paling banyak berselawat padaku,"

nah~~
betapa malunya diri ini mengenangkan kurang nya berselawat padamu wahai kekasih Allah...

Ya Allah..
pertemukanlah kami dgn Rasulullah di syurgaMu kelak..

Ya Rasulullah..
akan kami sambung perjuanganmu di bumi Allah...
akan kami jadikan dirimu Qudwah hasanah dalam setiap detik hidup kami..

* mode menyelam rindu pada kekasih Allah *

"Sungguh telah ada pada diri Rasulullah itu suri teladan yang baik bagimu, (iaitu) bagi orang yang mengharapkan (rahmat) Allah, dan (kedatangan) hari kiamat, dan dia banyak mengingati Allah."
[33:21]


coretan hati kerdil (^^)/