Monday, February 14, 2011

* an unforgettable journey *

Suatu waktu dulu, saya pergi ke tempat itu, dgn niat lain. itulah yg saya dapat ketika itu.. apa yg saya hajatkan..
setahun selepas itu, saya pergi lagi ke tempat yg sama, tetapi kali ini utk mencari cintaNya.. utk bertemu jiwa2 yg sentiasa bersedia memapah sy tika sy lemah x berdaya.. dan Alhamdulillah.. Allah kurniakan kepada saya apa yg saya hajatkan.. sy bertemu dgn insan2 tersayang, beramah mesra, merapatkan ukhwah yg sedia terbina..
mungkin dulu sy sayangkan mereka mungkin sekadar sayang, tetapi kini, saya sayangkan mereka kerana ALLAH!
Alhamdulillah, terima kasih Ya Allah, kerana masih memberi peluang hati ini utk menerima cahayaMu

utk insan2 tersayang itu..
terima kasih kalian.. utk setiap senyuman mesra dan layanan yg cukup istimewa..
maaf andai terkasar bahasa.. tersilap bicara
mari sama2 berjuang ... REALITI UMMAH bukan sesuatu yg hanya utk dikenang, tetapi itu harus diperbetulkan...!!
bagaimana utk memperbetulkan? tepuk dada tanya iman..
* insyaAllah saya yakin kalian sudah punya jawapan.. mungkin sukar utk melaksanakan.. namun percayalah.. kalian tidak sendirian.. kalian ada saya, kami, dan mereka di luar sana yg sama2 memperjuangkan Islam.. yg mampu memapah kalian kembali andai terpesong di tgh jalan....
* moga ikatan ukhwah yang terbina ini.. kekal hingga ke syurga.. insyaAllah..



Ya Allah, Engkau mengetahui bahawa hati2 ini telah berkumpul kerana mengasihiMu, bertemu untuk mematuhi perintahMu, bersatu memikul beban dakwahMu, hati2 ini telah mengikat janji setia utk mendaulat dan menyokong syariatMu, eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati2 ini, penuhkan hati2 ini dgn cahaya RabbaniMu yg tidak pernah kunjung malap, lapangkan hati2 ini dgn limpahan iman, keyakinan dan keindahan tawakkal kepadaMu, hidup suburkan hati2 ini dgn Ma'rifatMu, matikanlah hati2 ini sebagai para syuhada' dalam perjuangan agamaMu.. Engkaulah sebaik2 sandaran dan sebaik2 penolong...
.....bila anda berjalan pada jalanNya, maka anda tidak akan sendiri. Sungguh, seluruh bala tentera alam semesta yang tidak terhitung banyaknya itu akan menyertai anda, kerana  dari matahari yg besar di langit hingga benda2 yg kecil di bumi, semuanya bergerak hanya pada jalanNya....


WE ARE NOT ALONE (^^)/

*ayuh bergandingan tangan menuju syurga ...

coretan hati kerdil (^^)/

No comments: