Tuesday, September 27, 2011

moment to remember, to think

Ohayougozaimasu!
terjaga dek teringat hari ini perlu buang sampah..
dan mengejar pakcik lori sampah sudah cukup membuatkan mata terus segar..
lantas bgn dr pembaringan.
oh! waktu cuti yg membosankan!
merindui kesibukan ke sekolah, berkejar sana-sini, report x cukup tangan...
walaupun itu memenatkan, namun itu NIKMAT!
Ya Allah, x sanggup hidup dalam kelapangan tanpa arah tuju..
biarkan aku dalam kesibukan mengejar cintaMu...

namun, Alhamdulillah syukur,..
setiap detik yg berlalu penuh tarbiyyah dan tazkirah dariMu..
betapa lalai dan alpanya hambaMu ini..
hanya dikau yg tahu..
Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Alhamdulillah...
aku malu Ya Rahman..
kerana syukurku padaMu amat sedikit!
setakat manakah aku bersyukur padaMu???


"Sesungguhnya orang yang hanya bersyukur dengan lisannya itu seperti seseorang yang memiliki pakaian tetapi ia hanya memegang hujungnya, tidak memakainya. Maka ia pun tidak terlindungi dari panas, dingin, salju, dan hujan.. "
Nauzubillah! Peringatan utk diri yg sibuk menaip ini juga,,, agar syukur bukan hanya di lidah... tapi terus meresap ke hati dan diikuti perbuatan~

dosa2ku lebih byk!..
Ya Allah.. kurniakan aku maghfirahMU...
Ya Allah, tolonglah aku agar selalu ingat kepadaMu. mensyukuriMu, dan beribadah dengan baik kepadaMu...

bertatihlah andai tidak mampu berlari,
andai jatuh, bangun semula
sembuhkan luka, dan tetaplah bertatih..
bertatih, dan terus bertatih..
sehingga kau mampu berlari...
dan teruskan berlari hingga ke akhirnya..
ya, kau mampu...
aku, kau, dan mereka yakin...
kau mampu..

insyaAllah
~ tidaklah engkau menghendaki melainkan jika Allah menghendakinya.....

No comments: