Wednesday, June 1, 2011

Jun yg datang

Bismillah! dgn namaNya yg Maha Pengasih, Maha Penyayang...
Alhamdulillah.. Segala puji hanya milikNya..
rasa dah berhabuk dah blog ni... niat utk menulis itu ada, namun hanya Dia yg tahu betapa pantasnya masa berlalu, ,meninggalkan diri ini terpinga2..
Alhamdulillah, Kau kurniakan sedikit waktu dan tenaga serta ilham utk terus menekan butang2 di keyboard ini..

hari ini tanggal 1 Jun.. ( sekolahku cuti, yayy!!).. eh bukan itu yg nk diceritakan sebenarnya.. hanya ingin mengimbau sedikit memori Mei yg masih bersisa, supaya x terus hilang ditelan arus masa.. kerana memori semalam itu menjadi bekal utk aku terus mengukir memori esok...

Mei yg berlalu, moga perginya juga membawa dosa2ku yg kukira menggunung tinggi.. moga perginya membawa rasa malasku utk terus berjuang di jalan ini.. moga perginya juga turut menghilangkan virus2 ukhwah yg masih melekat di sana sini, muncul pada waktu yg tidak diingini..

Jun yg mendatang.. dtgnya bersama azam baru utk menjadi lebih baik dari semalam, dtgnya dgn satu himmah (semangat) yg xkn pernah goyah dek rayuan syaitan.. kedatangan Jun kali ini juga menandakan kedatangan Rejab yg bakal tiba, seterusnya Syaaban, dan Ramadhan (Yay! pastu raye!).. haa.. jom kita tingkatkn amal kita... mari berpuasa sunat sebanyak, semampu yg mungkin..

Jun yg dtg.. ku kira menjadikanku makin matang dalam pergaulan, byk bersabar dan berlapang dada drpd berdebat dan bertelingkah.. namun diam ku ada isinya, ada hikmahnya..
byk mendengar pandangan org, bukan hanya menegakkan pendirian sendiri sahaja..
oh! sungguh matang ku rasa..
* tp sebenarnya perlu lebih byk belajar, kerana masih byk yg kurang..

Jun yg dtg.. mengingtkan ku ttg jalan yg ku pilih.. yg sememangnya menuntut tadhiyah (pengorbanan)... tidak lg bisa bermalas2an.. apatah lg melahirkan sebuah keluhan kerana keletihan..

* moga Jun ini bakal memberi bekal yg cukup utk Julai dan seterusnya.. ganbarimasyou!
* minna-sama mo ganbarimasyoune!!



andai tersungkur, ayuh terus bangkit, berdiri, dan teruskan berlari, kerana di depan kita ada syurga menanti..

1 comment:

VegeSalad said...

chah!! muahh!! gambarou!! 13:26