Wednesday, October 12, 2011

tawakkal aku padaMU

sesukar di saat pertama membuat pilihan, sesukar itu jugalah untuk melaksanakan..
malahan mungkin lebih sukar.. kekadang membutuhkan pengorbanan yang besar.. ya sangat besar..
pabila hidup lancar tanpa diusik bala dan ujian.. hati rasa seolah-olah senang.. dan kesusahan lama dilupakan..
namun.. di saat Engkau mula mengingatkan.. di saat amaranMu datang..
hati di landa seribu kebimbangan.. sejuta kegelisahan..
di saat itu..
sabar dan syukurku teruji..
keluhan demi keluhan
tangisan demi tangisan kedengaran
beribu sesalan bertandang
nikmat2 yg selama ini kau anugerahi.. adakah kugunakan sepenuhnya ke jalanMu?
Allah..
ampunkan kefuturanku..
ampunkan kedhaifanku selaku hambaMu
ampunkan daku atas hak2Mu yang belum tertunai

Ya Allah...
jauhkanlah daku dari kesedihan masa lalu, dan ketakutan terhadap masa akan datang
kerana semuanya itu sudah Kau tulis

di saat ini juga..
hambaMu ini membuat satu keputusan..
inshaAllah tekadku cukup bulat..
berbekalkan doa dan harapan kepadaMu
aku mohon yang terbaik dariMu
aku tidak memikirkan natijahnya..
andai apa yang ku pilih ini Kau redha... Kau kurniakan aku sebaik2 perkara dariMu


usaha selagi mampu.selagi nafas belum terhenti. inginkan yg terbaik, perlukan usaha yg terbaik juga.
kurniakan aku kekuataan agar aku terus utuh mendukung agamaMu..

Bismillahitawakkaltu`alallah...



..." Kemudian apabila kamu telah membulatkan tekad, maka bertawakkallah kepada Allah. Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang bertawakkal."

[3:159]

~ meneruskan kembara sufi, moga dosa2 yang menodai hati.. moga tidak menyulitkan perjalanan pengembara kecil ini... berbekalkan iman yg masih rapuh.. ku mohon kekuatan Mu...
 
^__~

No comments: